۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۱۶

اخبار کوتاه نمایشگاه 26/

استقرار 160 آتش‌نشان در مصلی/ تحویل کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب آغاز شد

استقرار 160 آتش‌نشان در مصلی/ تحویل کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب آغاز شد

رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز مهلت واریز پول و دریافت کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب ویژه دانشجویان و طلاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اسماعیلی رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام این خبر گفت: در پی ثبت‌نام دانشجویان و طلاب برای دریافت کارت‌های الکترونیکی خرید کتاب و همچنین پایان مهلت ثبت نام، علاقه مندان از امروز می‌توانند برای دریافت کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب به شعب منتخب بانک صادرات ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.

وی ادامه داد: تاکنون 250 هزار نفر برای دریافت این کارت‌ها ثبت نام کرده‌اند. حدود 100 هزار سهمیه ویژه دانشجویان، 60 هزار فقره کارت ویژه تسهیلات ریالی در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب و 80 هزار سهمیه نیز مربوط به طلاب، اندیشمندان و محققان است.

رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکید کرد: واجدین شرایط برای دریافت کارت الکترونیکی یارانهای کتاب می‌توانند با واریز 250هزار ریال، کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب به مبلغ 500 هزار ریال دریافت کنند.

ارائه «کارنامه واقعی نشر» در سالن یاس

معاون علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران از طراحی سالن یاس برای تقویت و غلبه بخش نمایشگاهی بر فروشگاهی خبر داد. همایون امیرزاده درباره عملکرد سالن یاس در نمایشگاه کتاب گفت: با توجه به گسترده‌تر شدن چتر اجرایی سالن یاس که قبلاً فقط در یک مجموعه خلاصه می‌شد، امسال این بخش با همکاری چهار تشکل ناشران عمومی، آموزشی، کودک و نوجوان و اتحادیه ناشران دانشگاهی راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالن یاس در نیم طبقه دوم شبستان قرار دارد، افزود: توجه ویژه‌ای به فضای بصری سالن یاس نسبت به گذشته شده و امسال در این سالن، کارنامه واقعی نشر سال 1391 ارائه خواهد شد.

امیرزاده تاکید کرد: برای تقویت و غلبه بخش نمایشگاهی بر فروشگاهی، طراحی و کاربردهای متفاوتی در سالن یاس دیده شده است و عموم مردم نیز می‌توانند از آن بازدید کنند.

غرفه های فروش مواد غذایی در صورت تخلف پلمب می‌شوند

نماینده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با تخلفات متصدیان غرفه های فروش مواد غذایی و آب آشامیدنی در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برخورد و در کمترین زمان ممکن غرفه مورد نظر پلمب می‌شود.

نصرالله حیدری، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دلیل نزدیکی به منطقه مصلی تهران، امسال هم مانند سال‌های گذشته در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد و نظارت بهداشتی بر مواد غذایی و آب آشامیدنی ودرمان مسمومیت های غذایی را بر عهده دارد.

وی گفت: امسال 3  نفر از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جمله یک نیروی درمانی، یک کارشناس بهداشت و یک کارشناس محیط برای نظارت در نمایشگاه کتاب حضور خواهند داشت.

حیدری با بیان اینکه امسال برای نخستین بار «مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی» به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دایر شده است، تاکید کرد: این مرکز یک کارشناس را در محل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مستقر کرده تا با مشاوره و راهنمایی کارشناسان بهداشت و درمان حاضر در نمایشگاه کتاب، در مواقع اضطراری، اقدامات لازم برای هماهنگی وانتقال فرد مصدوم به بیمارستان لقمان حکیم انجام شود.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در صورت تخلف غرفه‌های فروش مواد غذایی و آب آشامیدنی، یک قاضی کشیک در غرفه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نمایشگاه کتاب حضور دارد تا در صورت لزوم با صدور حکم  قضایی، در کمترین زمان ممکن، فروشنده متخلف توقیف و غرفه مورد نظر پلمب شود.

سوخت سیستم های برودتی نمایشگاه تامین شد

سوخت گازوئیل سیستم‌های برودتی  بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با دستور رئیس نمایشگاه کتاب در اختیار مسئولان مصلی امام خمینی (ره) قرار گرفت.

نیکنام حسین پور، مسئول کمیته رفاهی  از تامین سوخت سیستم‌های تهویه نمایشگاه کتاب خبر داد و افزود: برای پیشگیری از گرمای احتمالی در سالن های نمایشگاه کتاب و همچنین رضایت غرفه داران و بازدید کنندگان نمایشگاه، به دستور علی اسماعیلی رئیس نمایشگاه کتاب، در مرحله نخست 200 هزار لیتر گازوئیل برای سیستم‌های برودتی مصلی تهران تامین شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات مهم در برپایی نمایشگاه کتاب در سال‌های قبل نبود تهویه مناسب در شبستان مصلی بود که امسال قبل از برگزاری نمایشگاه تمهیداتی برای آن اندیشیده شد.

160 آتش‌نشان در نمایشگاه كتاب مستقر می‌شوند

160 نیروی آتش نشان با حضور در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران به بازدیدکنندگان خدمت‌رسانی می‌کنند.

سعید پهلوی خواه، فرمانده و رئیس ایستگاه 53 آتش نشانی گفت: ماموران آتش نشانی چند روز قبل از برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران در مصلای امام خمینی (ره) مستقر
می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون 34 جلسه هماهنگی با نیروهای آتش‌نشان برگزار شده افزود: سه دستگاه تانكر آب برای هرگونه حوادث احتمالی، 20 دستگاه خودرو حمل مصدوم، 160 آتش نشان (5 آتش نشان به صورت پیاده)، 20 دستگاه موتوسیکلت آتش نشانی برای گشت زنی آماده خدمت رسانی در ایام برپایی نمایشگاه کتاب هستند.

پهلوی خواه تاکید کرد: تمامی تجهیزات و نیروهای آتش‌نشان در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته‌اند  و نیمی از دستگاه‌ها نیز امسال خریداری شده است. اورژانس، هلال احمر و نهادهای ایمنی و آتش نشانی از جمله دستگاه‌های عضو حوزه ستاد مدیریت بحران شهر تهران هستند که در ایام برپایی نمایشگاه کتاب با یکدیگر مشارکت دارند.

پهلوی‌خواه یادآورشد كه 10 نفر از كاركنان ستادی، همراه یك خودرو كه هر یك دارای یك مسوول هستند، از ساعت 8 تا 22 در محل برگزاری نمایشگاه كتاب آماده امدادرسانی‌اند.

بیست وششمین  نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از11 تا 21 اردیبهشت ماه سال 92 در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 2041367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha